onsdag 8 april 2009

Besvikelse

I julas fick vi på mitt jobb en stor påse med julgodis av hyresvärden. Den tog slut fort! Medan vi satt där och mumsade var det någon som nämnde det gigantiska påskägg som hyresvärden levererat tidigare under det året. Alla höll med om att det var det största och mumsigaste ägg de någonsin varit med om. (Vilket ter sig helt naturligt, det var ju före min tid!)

Så i måndags när stillaveckan drog igång var förstås förväntningarna höga. Hur stort skulle årets påskägg vara? Måndagen passerade utan att någonting hände. På tisdagen var jag så godissugen att jag höll på att krevera, men inget påskägg. Idag stod jag inte ut längre! Vid lunch åkte jag till affären och köpte EGET påskgodis, vilket självklart blev succé! Det fanns bara lakritsbåtar kvar när jag åkte hem.

Men hyresvärldens gigantiska påskägg lyste med sin frånvaro. Jag börjar inse att det kanske inte blir något påskägg från hyresvärden i år. Sorgligt. Mitt sista hopp står till morgondagen... kanske inte så tokigt då ett flertal går hem efter halva dagen... Mer godis till mig!

Inga kommentarer: