lördag 25 april 2009

Trött

Jag har en tendens att somna på lördagskvällar, hos någon annan än mig själv...

Precis hemkommen från soft TV-kväll hos Blondie och Joey. Pacman och Joey satte sig och spelade PES och jag och Blonide la oss och pratar i deras sovrum. Plötsligt kommer Pacman in och frågar om vi sover. Jo, seru, Blondie och jag sov som små bäbisänglar i deras stora dubbelsäng, samtidigt som Rocky fladdrade runt på TVn i bakgrunden.

Förra helgen var det likadant. Jag somnade som en sten hemma hos Geisha och Sumo i deras soffa medan mina vänner pratade på runt omkring mig. Fritz och Fanzys TV-soffa har även den fått uppbåda plats för min slutkörda lördagskropp.

Snart tror jag att mina lördakvällstupplurar blir en ritual för mina vänner, något som är lika självklart som att solen går upp morgonen efter...

Inga kommentarer: