söndag 15 februari 2009

Alla hjärtans dag...

Helgen spenderades på en spa-resort i Göteborg. Men inte av den anledningen som många tror, alla hjärtans dag, utan för farmors skull.

Hennes julklapp var att få spendera en helg tillsammans med sina barn och deras respektive. Eftersom jag och Pacman är så vansinnigt mogna så fick vi också följa med. Vi fick alltså sitta vid vuxenbordet!

Det var dock inte så många av de andra gästerna denna helg som var där för att umgås med sin farmor. Tvåsamheten har aldrig varit så tydlig! Överallt gick män och kvinnor två och två, tätt omslingrade. Inte ett barn fanns i sikte heller. Jag blev nästan irriterad på uppdelning, även om jag och Pacman vid några tillfällen passade på att smita undan, så det bara blev vi två.

Jag tycker att alla hjärtans dag är ett kommersiellt jippo. Varför ska man vara extra kär just den dagen? Borde inte alla dagar vara alla hjärtans dag?

...ändå kan jag inte låta bli ett le åt lördagsbilagans framsida där en söt tjej klädd i brudklännning friar till sin sambo. Så sött!

Inga kommentarer: