lördag 28 februari 2009

Outforskade områden i landet Vuxen

I veckan kom min chef in till mig.

"Får jag prata lite med dig," frågade hon. I vanliga fall då jag hör denna fras brukar jag tänka: "Vad har jag nu gjort för fel?" Men inte denna gång. Kände på mig att hon hade något bra att komma med.

Mycket riktigt. "Vi vill att du börjar fast hos oss," förklarar hon för mig. Detta hela två månader innan min projektanställning går ut! Jag hade tänkt att i början av nästa vecka komma med lite smygande förfrågningar angående min framtid på företaget. Nu är jag istället fast anställd från och med måndag! Detta är mitt första, fasta jobb någonsin! Jag kliver in på outforskad mark...

Nu har jag jobb, körkort, får handla på systemet, examen, lägenhet, Volvo, krukväxter och studieskulder. Vuxenpoängen staplas på hög. Dags att växa upp?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Emma! Nu återstår bara att du smusslar in mig på företaget också! ;)

Anonym sa...

Grymt! grattis!

Anonym sa...

Underbart! Grattis!