söndag 15 februari 2009

Deltävling nr 2

Man skulle kunna tro att en schlagerfantast som jag nu ska ge er en komplett resumé av lördagens event. Men det ska jag inte! Fräcka Fröken spenderade nämligen sin lördagskväll över en tre-rättersmiddag på ett spa i Göteborg.

Turligt nog råkade jag sätta på TVn vid 7 snåret nu på kvällen och lyckades se de fem sista bidragen då allt gick i repris.

Melodi nummer 4:
Något så märkligt som en fräsch hårdrockslåt a'la 80-talet.

Melodi nummer 5:
Vansinnigt rolig drift med Rysslands Dima Bilan! Svenska medborgare skulle bli bannlysta i Ryssland framöver om Markoolio och hans dansare framfört detta bidrag inför hela Europa. Dansöser i piano, skridskoåkare och violinister, synd att låten inte var så bra...

Melodi nummer 6:
Uppstissad barnsångare med överkoriograferade dansare, kryddad med en kraftig hubbabubbadoft och glittrande ögon.

Melodi nummer 7:
Jag befarade ett tag att sångarna skulle flyga iväg, så som de viftade med armarna. Låten kommer jag inte ihåg.

Melodi nummer 8:
Ja, Måns är ju Måns.

Pacman fick syn på Måns mumlade han något om 80-talet och gick ifrån TVn. Jag måste faktiskt hålla med honom. Inte just att Måns skrek "80-talist, javisst" under sitt framträdandet utan att hela programmet genomsyrades av den 80-talistiska andan. Eller vad sägs om Lili och Sussi - återkomsten, Jennifer Brown och Hårdrockskalufser. Lite märkligt att tänka att Amy Diamond inte ens var född på 80-talet...

Inga kommentarer: