måndag 2 februari 2009

Det bästa med februari

Snart börjar det! På lördag får jag plocka fram min röda fjäderboa, highhealsen, martiniglasen och glittersminket. Jag kommer andaktsfullt inta position, hyssja min omgivning till tystnad och med domedagsstämma fördöma dem som inte uppfyller mina krav. Jag misstänker att det blir ganska många som kommer falla under min billa.

Man skulle ju kunna tro att det är återkomsten av solen som gör att februari är så fantastisk, och det är förstås sant. Både i igår och idag har solen strålat från en klarblå himmel, luften har varit frisk och humöret på topp så fort man gått ut i solgasset. En klar förbättring i jämförelse med januari månad då solen tycktes lida av en sällsamt utdragen förkylning och vägrade stiga upp ur sängen.

Men det är inte solen som förgyller min februari allra mest. Det är MELODIFESTIVALEN!

I 5 veckor framöver kommer äppelkäcka popsångerskor tampas med håriga wannebe-hårdrocklare. Barnprogramledare kommer att vilja mäta sina stämmor med forna idoldeltagare. En hejdundrande cirkus som kämpar land och rike runt för att lysa upp våra lördagskvällar i över en månad!

Det är fel på mig. Jag vet. Jag tycker oftast att bidragen i festivalen är typiska exempel på hur man inte ska skriva musik. Att sen ställa din en överkoreograferad artist som gått vilse i sminklogen gör inte saken bättre. Förra året satt jag och totalsågade hela första programmet. Den enda som var värd att skicka vidare till Globen var Björn Gustavsson, men han var ju utan tävlan. Som tur var fick vi ser mer av honom i alla fall...

Jag vet inte vad det är, men jag trivs helt enkelt väldigt bra framför TVn på lördagskvällarna i februari. Har man dessutom ett gäng trogna kompisar som känner ungefär lika dan't, så blir det hela ännu trevligare. Ja, februarilördagarna skulle inte vara hälften så roliga om det inte var för Blondie, Vanilla, Brownie, Fanzy och Geisha! Ses i helgen brudar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Även jag tycker att musiken i regel är crap, men likväl bara måste jag titta.