torsdag 11 december 2008

I'm on a train, I can't complain!

För tillfället befinner jag mig i de sydsmålänska skogarna på väg in i norra skåne. Ytterligare en arbetsdag i landets sydligaste ände väntar. Om igen, jag gillar verkligen att åka tåg. Har slumrat en stund, surfat lite och funderar på att ta mig till bistron för en kopp kaffe. Allt medan ett snödimmigt Liatorp glider förbi utanför fönstret.

En rolig present från Sj väntade på min halmatta igår då jag kom hem. Åker men mycket tåg kan man skaffa sig ett bonuskort, samla poäng på tågresor och bistropengar. Det finns tre nivåer, vit, grå och svart. Till en början är man oskuldsfullt vit, men i går trillade det grå kortet in. Jag har på en månad åkt så pass mycket tåg och stigit så pass mycket i grader att jag nu får fritt kaffe på alla tåg. Dessutom har jag fri tillgång till tågbio om det skulle finnas tid och plats. Livet leker.

Kanske ska ta den där kaffen nu? Kaffe och plopp, mmmm, det är nog den godaste tågfika som finnes! Dessutom får jag ju poäng på allt! ;-)

Inga kommentarer: