måndag 15 december 2008

Skrubba skrubba!

Pacman och jag gav oss själva en datorfri dag igår. Mest för att vi saknar karaktär när det ska städas. Är datorn på är det så väldigt lätt att sätta sig där, istället för att skura badkaret, diska, bädda sängen eller sortera tvätt.

Nu städade vi i stället! Pacman spenderade 4 timmar i köket, men blev ändå inte nöjd. Själv fixade jag bad-, sov- och vardagsrum. Nu ter sig vår lägenhet något schizofren, då hallen och datorrummet mest påminner om Beirut på 70-talet och badrummet gnistrar likt en diamant.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varje gång jag får syn på det här inlägget tror jag att det står "drogfri" och inte "datorfri".

Fräcka Fröken sa...

Tjaa, för vår del innebär det i stort sätt samma sak. Både Pacman och jag blir smått svårkontaktade när vi sitter framför burken. Och vi tenderar att lida av abstinensbesvär när vi inte sitter där.