onsdag 22 oktober 2008

Busstur

Ikväll bestämde jag mig för att låta bilen stå och ta bussen hem. Dels för att bussen är gratis, dels för att min tank är tom och dels för att det har börjat kosta en massa pengar att parkera bilen där det tidigare var gratis. (Vem kan vara emot gratisparkeringar? De skadar väl ingen?)

Då bussen snabbt fylldes med trötta resenärer suckade jag inombords över att få behöva sitta och trängas i 45 minuter på en överfull buss. Det är nämligen sjukt segt under kalla dagar då folk bylsar på sig jackor och mössor och Gud vet vad.

Då trycker människan bredvid mig på pling-knappen och vill gå av. Killen skulle inte alls lika långt som resten av alla passagerare! Jag blir mäkta förvånad. Här får jag två hela säten längst fram, med gott om plats för knän och ben och bra sikt, alldeles för mig själv. Jag började överväga att köpa en lott då jag kommer hem. Fast då skaffade jag mig ett papper-cut på långfingret, så någon lott blev det inte.

Inga kommentarer: