söndag 5 oktober 2008

Bullmamma

I fredags tyckte gubbarna i sandlådan att jag skulle komma ut dit även på lördagen.
"Du har ju flera timmar upp till oss här ute," sa en av dem till mig.
"Men jag kan inte, för jag ska baka bullar i morgon. Men i och för sig, du kan få välja. Antingen blir det bullar på måndag eller så är det rent och prydligt här ute."
Killen tänkte i 3 sekunder. "Bullar," sa han sen. "Det andra, det löser sig säkert."

Flitens lampa lyste starkt i går då det var Kanelbullens dag. Jag bakar väldigt sällan kanelbullar men gör jag det så är det på Kanelbullens dag. Tänkte bara skryta lite med mina alster. Fick ihop 80 bullar men jag befarar att det bara finns 60 stycken kvar nu.


Senare på kvällen kom Joey, Blondie, Fritz och Fanzy. Det blev bullar, gin och tonic, appelback och alla ville hålla i kretsens nyaste medlem, Fritz och Fanzys sötnos.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för att du tog bort mitt huvud, såg ut som sju svåra år! :)

Förlåt att jag var så osocial, det var trevligt men jag var jäätte-trött!

Tack för bullarna!

Kram

/ex-blondie