måndag 29 september 2008

Skit-precision!

Då jag och Pacman skulle ta bilen till mina päron i helgen möttes vi av en väldigt retlig syn. Framrutan på vår oskyldiga vita bil hade blivit utsatt för "sabotage". Fåglar hade med en sanslös precision lyckats träffa framrutan med hela 14 stycken fågelskitar! Ingen av bilarna runt om kring hade fått en enda lort på sig. Vår motorhuv hade visserligen blivit träffad av tre små lortar, men i övrigt var bilen fri från bajs. Hur kunde fåglarna veta att det var just vår bil och hur kunde de veta att vi tittade genom just den rutan? Jag är full av förundran.

Hade jag haft kameran med mig hade jag förevigat ögonblicket. Istället blev det att ta fram isskrapan och sedan åka ner till macken och för att gno bort de mest faststelnade bitarna.

Jag får se det positiva i det hela. Nu är i alla fall rutorna på bilen rena. Kanske skulle ta tag i resten av bilen också?

Inga kommentarer: