torsdag 4 september 2008

Du vet att du jobbar på en mansdominerad arbetsplats när...

  • det inte finns några speglar på toaletterna.
  • prutthumorn är extremt utbredd. Det finns inget roligare än att lägga av en brakare och sen asgarva åt hur illa det luktar.
  • man möts av smått sexistiska kommentarer varje dag, ex. "Vad gör du här? Har du rymt från spisen?"
  • det luktar sjukt illa på toaletterna.
  • då man svara i interntelefonen får man ett "öhhhh" i örat istället för ett normalt "hej".
  • ämnet öl tas upp minst en gång per dag.
  • det finns inga vettiga papperskorgar på toaletterna!
  • man längtar extremt mycket efter kvinnligt sällskap!
Det sista kan jag faktiskt göra någonting åt. Som i kväll! Jag, Blondie, Geisha och Vanilla ska "ta en fräcka", det vill säga ta en fika bara vi brudar på "Fräcka Fiket". Vanillas argument för att ses är att hon behöver en vaniljlatte, vilket serveras på stället. Fanzy och Brownie har fått förhinder och jag saknar dem redan.

Jag ser så mycket fram emot att få träffa mina girlfriends och vara Kvinnlig! Jag har till och med satt på mig ett par strumpbyxor, för den där lilla extra feminina touchen... Nu ska jag måla naglarna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska inte säga att jag faktiskt vet vad du går igenom trots att vi jobbar på samma arbetsplats. Du har ju faktiskt tomten på ditt skift....

Anonym sa...

Ajabaja, inte skriva såna stygga saker om den förträffliga arbetsplatsen!!