torsdag 11 september 2008

Parkeringsproblem

Utanför mitt hus kostar det 5:- i timmen att parkera bilen. Som tur är finns det en gratisparkering en 10 minuters promenad från mitt hem. Nu är det dock så att det är fler än jag som vill spara på sina dyrbara slantar och parkera gratis. Varenda gång jag svänger upp på parkeringen funderar jag över om jag kommer att få plats denna dag eller om jag måste söka mig allt längre bort från mitt hem för att finna en gratisspot.

Igår hittade jag en ficka längs trottoarkanten mellan två bilar. Valet stod mellan att backa in mellan bilarna eller rulla bort och leta efter en annan parkeringsplats. Eftersom jag klarade manövern på uppkörningen, tänkte jag att jag borde fixa den även denna gång. Sagt och gjort, jag backade svängde, krånglade, knepade, trixade, knåpade, handbromsade och trilskades, allt medan REM hummade på "Everybody hurts" i min iPod. Hela saken förvärrades av att det stod en medelåldersman och tittade på mig hela tiden. Kul underhållning för honom, tänkte jag medan jag svettades i min slitna Toyota. Jag fick inte bara motorstopp, utan jag var så när på att skrapa i bilen framför. Hade inte varit bra! Klarade dock persen tillslut. Det hela var ju betydligt svårare än att vet vilket håll i en rondell man ska köra och det finns ju dem som inte ens klarar det.

Inga kommentarer: