onsdag 17 september 2008

Ett nytt liv!

Här går det undan. Jag har redan avverkat två dagar på mitt nya jobb. Det känns bra!

Jag jobbar nu på ett företag som analyserar förorenad mark, sanering helt enkelt. För tillfället är jag positionerad i en samhälle som står Bitten, Fanzy och Fritz varmt om hjärtat. Jag mäter föroreningar i marken och om de är för höga ber jag en kille i en grävskopa att gräva bort jorden, om de är OK tar jag prover som skickas iväg på slutanalys. Jag har utrustats med gummistövlar, orange jacka, radioaktivt mätinstrument och en gul liten bok där jag skriver ner allt av intresse.

Människorna och företagsvovven är hur trevliga som helst, även om de är lite stressade. (Företaget har revision denna veckan så de är alla måna om att visa upp sig från sin bästa sida.) Jag har fått ett eget rum, egen dator, egen telefon, jobbmail och de har erbjudit sig att betala min mobilräkning under den tid jag jobbar hos dem. Det enda som strör lite grus i maskineriet är att jag inte vet hur länge de vill att jag ska jobba hos dem. Förhoppningsvis så reder vi ut det imorgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Waow, massa egna prylar! Definitivt ett uppbyte från fjantmännen hörrö! :D