måndag 1 september 2008

En helvetisk natt, och dag...

Som sagt, jag vaknade klockan 01.33 och det var lönlöst att somna om! Jag provade alla mina somna om knep! Drack ett glas mjölk, satt uppe och gjorde något annat ett tag, låg och vred mig i sängen en halv timme igen, surfade, tog en Ipren, drack lite Baileys och låg och vred mig ytterligare en stund. Klockan 04:41 gav jag upp och gick in i duschen.

Efter denna natt fick jag den dag jag förtjänade. Var på jobbet sex och kunde hålla mig någorlunda mänsklig fram till klockan tio. Vid elva började jag allt mer påminna om en zombi och det enda jag önskade var att få krypa ner i min säng. De två sista timmarna på jobbet var en svår pina. Inte ens kaffe kunde få mig att piggna till, utan blotta tanken på att klunka i mig den svarta sörjan fick mig att rygga undan.

Jag var dock inte helt klar för sängen då jag åkte från jobbet, utan jag var tvungen att ta svängen förbi Myrorna för att bli av med all bortrensad bråte som jag bedömt var i bortskänkningsbart skick. I bilen satt jag och sjöng högt för att hålla mig själv vaken och när grejerna var dumpade fanns det bara ett mål i sikte. MIN SÄNG!

Har nu sovit två timmar och mer lär det bli, men det är så sjukt varmt i sovrummet som är riktat mot söder att jag tar en paus från mitt sovande. Vi har nämligen vinterinrett med vårt gosiga duntäcke. Mysigt, men väldigt varmt när solen ligger på!

Inga kommentarer: