fredag 31 oktober 2008

Vuxna män älskar också choklad

Denna vecka har det varit väldigt lugnt på kontoret. En del har jobbat hemma och andra har varit ute i fält. Häromdagen var det bara jag och den manliga delen av avdelningen som var på kontoret.

Då jag sitter och pratar jobb på telefon börjar den ena killen att jubla i korridoren utanför och snart stämmer den andra in. Naiv som jag är trodde jag att de fått ett anbud som jag vet företaget har ansökt om. Då mitt telefonsamtal var avslutat går jag ut för att se vad som pågår, men hela stället ter sig övergivet. Var kan de ha tagit vägen?

Efter lite letande hittar jag de båda herrarna i fikarummet, mycket uppspelta.
"Vad är det som har hänt?" frågar jag nyfiket.
"Ingenting," svara den ene.
"Ingenting alls," svara den andre samtidigt som de båda håller handen krampaktigt bakom ryggen.

Det visar sig att godisasken i fikarummet har blivit påfylld och de båda herrarna är helt lyriska över att ha lyckats få tag i de smaskigaste bitarna. Och jag som bara trodde att de var flickor i min egen ålder som var galna choklad...

Inga kommentarer: