söndag 2 november 2008

Inte så konstigt...

Det är faktiskt inte så lustigt att mina två-månader-kvar-till-julafton-tankar dyker upp så där i slutet av oktober. I fredags, precis en vecka efter min smörgåstårta i solgasset, yr snöflingorna i höst rusket. Mina arbetsuppgifter denna dag tillät mig att titta ut genom fönstret i förvånansvärt hög grad, så jag fick min dos av virvlande flingor. Nu var det ingen snö som lade sig precis, utan den försvan lika fort som cholkadbitar i en femårings mun. Men snö var det!

Denna snö fick förstås mig och Pacman, ansvarstagande som vi är, att byta däck på bilen. Jag har bara gjort det en gång tidigare och Pacman är en total nybörjare på området, så vi beslöt oss för att åka hem till mina päron. Deras garageuppfart framstod som betydligt mer inbjudande än vår gata. Dessutom fanns vinterdäcken där. Vi stod ute i solskenet och stonkade, muttrade, vinchade och bände. Allt medan pappa instruerade och tvättade rent. Måste säga att Pacman fick hänga på de flesta hjulen, för jag hade vissa problem med att få dem på plats. Efter två timmars slit bjöd mamma på gås. Väl hemma igen tyckte både jag och Pacman att vi uträttat ett fullgott dagsverke. Mycket nöja!

Inga kommentarer: