fredag 14 november 2008

Vem är denna människa?

Jag surfar titt som tätt in på en av Sveriges stora kvällstidningssiter. Till höger i bild finns en spalt med diverse lättsamma nyheter, någon har gjort slut, Brad Pitt är sur eller "så får du blommorna att växa på din balkong".

Varje dag syns en av medarbetarna som visar upp dagens out fit. Jag vet inte vem hon är, vad hon gör (förutom dagens out fit, det kan man väl inte ha som jobb?) eller vad hon tycker om. Jag känner enbart igen henne från denna lilla bild på sidan av siten och det enda jag kan tänka på är att hon har en för lång lugg och att hon är höggravid.

Eller var... Dagens bild vissa tjejen med ett litet knott i famnen och rubriken "Jag är inte sugen på att shoppa". Tror jag det! Du har släpat runt på en mage i nio månader och desutom har du satt en ny människa till värden. Ett upplevelse som du inte trodde var fysiskt möjlig. Skaffat sig andra prioriteringar?

Vad jag egentligen reagerar på är att jag känner igen en människa som jag inte vet ett skit om. Varför? Och vem är hon?

Inga kommentarer: