måndag 3 november 2008

I neeed it!

Jag har väldigt lätt för att snöa in på saker. Det kan gå i perioder och då ett visst ämne kommer på tapeten kan jag bli helt uppslukad av detta. Det kan vara en bokserie, en filmtriologi eller en tv-serie. Jag blir bara så LYRISK! Sen när tumultet har lagt sig, kan jag näst intill bli apatisk i ämnet.

Än så länge har jag haft, David Eddings-epoken, Ally McBeal-feal, Fem Boks-mani, Gossip Girl-fascination, 24-hets, Batman-feber, Harry Potter-eran, Prison Break-beroende, Heroes-cravings, Kitty-feber och Emil-hets. Emil-hets hade jag när jag var tre år och sprang runt med ett trägevär och en blå keps mamma sytt i syslöjden.

Jag kan även snöa in på tv-spel. Då jag gör det spelar jag inget annat under den kommande veckan, månaden, året... Donkey Kong avlöstes av Zelda. Sendan gick jag över till Settlers och nu är det Civilzation som gäller.

Jag vet inte vad det är, men att få sin lilla huvudstad att växa tillsig, bygga nya städer, hitta råvaror och malmfyndigheter, konstruera exotiska byggnader, flyga till Alfa Kentauri, klubba ner motståndarna och bli världshärskare, stillar antagligen något dolt behov hos mig.

Inga kommentarer: