lördag 29 november 2008

Vecka 48

Ibland funderar jag på vad jag gör med mitt liv. Jag har ingen hobby som tar upp stora delar av min fritid. Jag tränar inte, jag har inga husdjur och jag har inget projekt på gång så där i skymundan. Jag får ibland för mig att mitt liv bara passerar utan att jag gör något.

Den här veckan har jag dock insett att jag har en förmåga att hålla mig sysselsatt ändå. Jobbet tar en hel del tid. Man ska ju jobba 8 timmar om dagen och man ska ju sova 8 timmar per dygn, så då blir det inte så då blir det bara 8 timmar kvar att fylla med övrig tid där Pacman, pendling, TV-tittning och matlagning ska få plats.

Som den här veckan...

Måndag - Tar halv-sju-tåget till Malmö, jobbar, lyckas checka in på hotellet straxt innan 16:00. Segar mig ut till närmsta köpcentrum där jag äter mat och shoppar födelsedagspresent till mor min. Somnar vid 22, men lyckas skicka iväg ett snabbt blogginlägg innan dess.

Tisdag - Äter hotelfrukost (mmm, croissant), jobbar, tillbaka till hotellet vid 16, men är dock så seg att jag inte orkar ta mig utanför hotellbyggnaden. Spenderar kvällen på rummet tillsammans med boken "Men inte om det gäller din dotter." (Underhållande men otrolig.)

Onsdag - Ytterligare en dag i sandlådan. Tar tåget hem och snubblar hem klockan halv sju på kvällen (med Jason Mraz nynande i lurarna om hur bra det är att komma hem). Här är jag alldeles för slutkörd för att orka blogga.

Torsdag - Mammas födelsedag. Jobbar till fyra, lyckas ta mig ut till stora köpcentrat för att inhandla en sista present till mamma. Födelsedagsmiddag i föräldrarhemmet med älgstek och rödvin. Här får jag en rejäla fredagsvibbar.

Fredag - Vanlig arbetsdag på kontoret. Julmys på Linkin Media på kvällen. Vår otroligt kreativa vänner bjuder till mingelparty i företagslokalerna. Måste erkänna att jag är mycket imponerad av vad de åstadkommit under de åren jag suttit i skolbänken.

Lördag - här är jag nu. Sov ytterligare en natt i föräldrarhemmet. Socialt umgänge med päronen, lunch och settlers. Dessutom lyckades lillebror Långben titta upp ur sina gömmor och jag fick hälsa på honom. Ikväll bär det av till Joey och Blondie för bubbel- och bastubad.

Söndag - Första advent. Jag har ingenting planerat. Eller, jag ska sätta upp alla adventsljusstakar och stjärnor, ingen större ansträngning för ett julfreak som jag. Känns faktiskt väldig skönt att inte ha hela dagen uppbokad. kan börja morgondagen med en kopp te och senaste avsnittet ur 90210. Mmmm...

Som ni ser, jag har varit hemma och "slöat" en kväll den här veckan. Ingen tid till effektfulla projekt eller fantasieggande hobbies.

Inga kommentarer: