torsdag 16 oktober 2008

Det är så synd om mig!

Insåg precis att jag inte bloggat något vettigt på tid och evigheter. Jag som brukar beklaga mig över mina bloggbuddies ofrekventa uppdateringar, sitter själv med två ynkliga inlägg som representanter för den senaste veckan. Illa!

Hänt den sist. Skrivit tenta, som gick så där. Varit och sett svenska fotbollslandslaget missa Portugisernas mål i 90 minuter på Råsunda. Dessutom har jag blivit hiskeligt förkyld.

Det brukar vara så efter att jag skrivit en tenta. En förkyllning är på G, men på något sätt lyckas jag tränga undan den med hjälp av plugg. Då jag sedan kommit ut från tentasalen kapitulerar min kropp så kapitalt att det enda som får plats i min värld är varm te, tv-soffan och en film, eller ännu bättre min säng (sitter där nu)!

Efter att ha skrivit analys B och Cellbiologi under mitt andra år på universitetet sov jag tre timmar mitt på dagen (obs. tentorna gick inte samma dag). Värst var dock påsklovet under sabbatsåret då jag skrev en tenta på tisdagen och kuggade uppkörningen på torsdagen. Min kropp reagerade med en hejdundrande influensa. Som sagt, min kropp kapitulerar.

Förkylningen kom krypande redan i går, men nu på kvällen bröt den ut ordentligt. Det hela blev förstås inte bättre av att jag bestämde mig för att krypa i TV-soffan med filmen P.S. I love you. Filmen är en riktigt snyftare och det visste jag om (eftersom jag läste boken i somras). Mina bihålor är nu helt igenkläggade med både snyftsnor och förkylningssnor. Jag kommer inte kunna sova i natt, än hellre andas.

Inga kommentarer: