måndag 27 oktober 2008

Köksattack

I flera år har jag skrockat lite lätt åt mina manliga vänner då de kommer hem med den senaste iPoden, dator, jackan, bilen, tv-spelet eller telefonen. Jag har skakat på huvudet då de stolt visar upp sina senaste alster och suckat i tysthet över vilka prylbögar de förvandlats till. Detta fick dock ett abrupt slut i helgen.

Jag hade en gammal klasskompis på besök och vi skulle laga mat. Jag plockar vant fram min välanvända riskokare och ställer den på bordet framför Star. Hon blir helt facsinerad av denna makapär, eftersom hon inte har någon själv. Sen börjar vi prata kök och köksmaskiner. Jag kommer fram till att i mitt kök finns, förutom kyl, frys och spis, en riskokare, en vattenkokare, en kaffekvarn, en stavmixer, en elvisp, en kaffebryggare, en degblandare med tillhörande mixer, en brödrost, en perkulator och en micro. Och jag lagar inte ens speciellt mycket mat!

Så förlåt alla mina manliga vänner för att jag dömt er i förtid. Det visar sig visst att jag är en lika stor prylbög, men jag köper istället köksmaskiner! (Länge leve feminismen!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Men herregud kvinna, har du ingen äggkokare?!