onsdag 4 mars 2009

Hotelldöden

Igår åkte jag ner en sväng till Malmö för lite snabbt jobbfix över dagen. Det visade sig att vändan till södra Sverige blev något längre än beräknat och jag fick stanna över natt.

Då jag insåg att jag skulle stanna över natten tänkte jag över fördelarna med att befinna sig i Sveriges tredje största stad en kväll, alldeles ensam. Lite stillsam shopping kanske man skulle ägna sig åt? Biobesök? Kunde ju alltid höra av mig till Mimmi och Hazzel i Lund för att se vad de hade för planer för kvällen.

Men inte! För det första så fanns det en hel del saker att röja upp på jobbet innan jag överhuvudtaget kunde tänka på min fritid. Sedan gällde det att införskaffa tandborte och andra nödvändiga artiklar för att kunna överleva morgondagen. Jag var inte på hotellet för ens klockan sex. Efter dusch och samtal hem insåg jag att jag var helt slut i hela kroppen och släpade mig med nöd och näppe ner till hotellets resturang. Kvart i åtta var jag tillbaka på rummet och jag kröp snabbt ner i bingen för att insuppa vad nu dumburken hade att erbjuda. (Mästarnas mästare vann över Den rätte för Rosing.)

Helt slut släckte jag lampan klockan 10. Det kan man kalla för hotelldöd. Jag orkade ingenting.

Inga kommentarer: