onsdag 11 mars 2009

Kvällsunderhållning

Upptäckte att 6:an skulle sända en actionfilm, som jag inte sett, ikväll. Kan bli lagom underhållning ikväll tänkte jag. Eftersom det var en stund innan filmen skulle börja surfade jag in på IMDB för att få ett hum om vad det var för film.

Snabbt insåg jag att det var action, mer action och ytterligare action som gällde. Ibland kan det vara ganska avkopplande med sådana filmer. Man behöver inte tänka utan det bara sitta där och glo. Den första recensenten ansåg att filmen var helt klart värd att se om man ville ha en underhållande, småförutsägbar amerikansk actionrulle.

Sen inser jag att han är ganska så ensam om att tycka så. Ett flertal recensenter har klassat filmen som den sämsta genom tiderna. Filmen är tydligen full med IT-mumbojumbo, flygplans-hittepå-mekanik, steriotypa hjältar, personlighetsförandrade robotar och datorer med DNA. Någon har vid något oövervakat tillfälle korsat gränsen mellan vetenskap och fantasi. Det kan ju inte bli annat en pannkaka! En recensent hävdade att man var tvungen att se den för att den var så usel. Det är nästan så måste se eländet för att kunna tro det.

Inga kommentarer: