söndag 15 mars 2009

Världens bästa

I fredags frågar min chef om jag kunde kopiera och sätta ihop en rapport. Inga problem. Det blir dock lite huvudbry när vi insåg att rapporten skall levereras i 20 kopior. Den bör dessutom vara i färg och är över 200 sidor. En dubbelsidig rapport borde vara det ultimata, men vi har ingen sådan skrivare på vårt bygge. Pacman företag kanske har en sådan, föreslår jag lite försynt.

Jag ringer till Pacman och när han får höra mängden kopior som vi vill ha, i färg, blir han smått tveksam. 4000 sidor i färg sliter en hel del på tonern konstaterar han, men han går ändå och pratar med administratören på sitt bygge. När jag senare ringer henne är hon hur tillmötesgående som helst. Om vi noterar hur många sidor vi skriver ut så kan de fakturera oss kostnaden för slitaget på tonern.

Eftersom jag och Pacman skulle på konsert med mina föräldrar på lördagseftermiddagen och det skiljer ca 3 km mellan mitt föräldrarhem och Pacmans arbetsplats, tänkte jag att vi kan låna Pacmans jobb på förmiddag. Då blockerar vi inte skrivaren för någon som behöver den i sitt jobb. Sagt och gjort, klockan halv tio var vi på plats och började printa ut.

Nu tar det dock lite längre tid att skriva ut alla dessa sidor än vad jag hade förutsett. Klockan halv tolv, då vi skulle varit hemma hos mina föräldrar, var endast rapporten klar. De fyra bilagorna var inte ens påbörjade.

Vi återvände efter konserten och fortsatte printa ut. Tio över fem var vi klara. Då har vi spenderat sammanlagt 4 timmar på Pacmans arbetsplats. Där i mellan har vi hunnit med en middag med mina föräldrar och en konsert. Jag vet inte hur många killar som frivilligt spenderar en halvdag på sitt arbetsplats en lördag, medan deras något stressade flickvän sliter sitt hår samtidigt som hon försöker hålla reda på tusentals A4-ark.

Jag vill bara säga att de killar som gör det är något alldeles extra. Jag kan bara konstatera att jag fått tag på Världens Bästa! Han är en ängel som ställer upp på mig.

Inga kommentarer: