fredag 16 januari 2009

Jag kan flyga jag är inte rädd...

... jag är inte speciellt flygrädd. Jag är nojig över andra saker. Att glömma pass, pengar, p-piller och prit tillexempel.

Det sista är ju visserligen inget problem nu för tiden, man får ju knappt ta med sig några vätskor i handbagaget overhuvudtaget. 100 ml är max och så finns det en himla massa extra regler som man måste följa angående den där vätskan. Det är nästan så jag misstänker att flygbolgen ser sin chans att tjäna lite extra kosing, tvingar av oss konsumenter att lämna ifrån oss våra egen inhändigt köpta läskedrycker och sedan tvingas köpa flygbolagens svindyra grejer. Av princip skulle jag vilja vägra, men när man sitter på 5000 meter höjd och halsen torkar ihop på grund av den torra luften frambringad av luftkonditioneringen, då har man inte så mycket val. Det blir en läsk på 15 cl för 20:-.

Men som sagt, jag tänkte inte gnälla. Ville bara infllika att i morgon bär det av. En vecka i alperna. Here I come!

Inga kommentarer: