måndag 12 januari 2009

Raserade planer

Eftersom jag har tenta på fredag så försöker jag ta varje tillfälle i akt att plugga lite. Därför kändes det väldigt välkomnande att sitta på X2000 i sex timmar för jobb nere i Malmö över dagen. Plugga på arbetstid är det inte alla som har tillgång till.

Sagt och gjort, straxt efter att vi passerat Linkeboda plockade jag upp mina papper. Det hade antagligen gått utmärkt och plugga om det inte plötsligt visat sig att jag hade anlag för åksjuka! Jag kan sitta och surfa, nöjesläsa, blogga och fika på tåget, men lite seriöst statistikklurande var tydligen inte godkänt. Efter en och en halv timmer mådde jag peck och gjorde de mest korkade misstag. Dags att lägga ned. Jag sov av mig åksjukan och när jag vaknade i Hässleholm var min kropp på rätt spår igen.

Men skam den som ger sig. Jag gav mig även i kast med plugget på hemvägen, bara det att denna gång tog det en halvtimme innan illamåendet tog vid och jag var tvungen att sova till Mjölby för att känna mig någorlunda kurant.

Än har jag dock inte gett upp. På torsdag ska jag ner igen och denna gång ska jag be om sittplats i tågets färdriktning. man kan ju alltid hoppas att det går bättre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tur att vi flyger största delen av resan på lördag! ;-) Ska bli jättekul! Kram