torsdag 24 juli 2008

Nakenchock!

Värmebölja bjuder in till lata dagar i solens sken. Medan Pacman och hans två systrar, Mimmi och Kajsa, hivade upp abborrar ur sjön för allt vad de var värda, låg jag på en liten klippö och läste bok i solgasset.

Efter en stund i solen beslöt jag mig för att simma runt ön, en sträcka på ca 200 meter. Då jag kommit halvvägs upptäcker jag att andra sidan av ön är befolkad av ett par i trettioårsåldern. Sekunden senare inser jag att kvinnan på klippan är spritt språngande naken. 30 meter från mig ser jag ett huvud sticka upp ur vattnet och det krävs ingen Einstein för att räkna ut att även killen är näck.

HJÄLP, tänkte jag. Vad gör jag nu? Men sen blir jag istället lite avundsjuk. Varför kom inte jag på idén att ligga helt näck med min karl på en klippö i gassande solljus. De måste haft de hur mysigt som helst!

Istället för att skämmas över att jag upptäckt ett par nakenbadare, hejade jag lite smått och simmade förbi på behörigt avstånd. Jag medger dock att jag var mycket noga med att INTE inspektera parets ädlare delar allt för ingående.

Inga kommentarer: