söndag 27 juli 2008

"Skynda dig, annars missar vi reklamen!"

Nyss hemkommen från MammaMia. Filmen var utlovad att börja 16:00, så jag och min mor befann oss lydigt på plats ca fem minuter innan utstakad tid. Vi hade inte behövt skynda oss insåg vi en kvart senare då vi fått genomlida tio minuter reklam (en tandkrämsreklam fick vi se tre gånger) plus ett gäng konstiga trailers. (Jag hade fått för mig att man valde att visa trailers till filmer som riktar sig ungefär till den publiken som ska se på filmen senare, men så var det inte i detta fallet.) 16:17 hör vi äntligen Amanda Seyfrieds spröda stämma och en eka i den grekiska övärlden kommer upp i blickfånget.

Det kändes befängt att sitta och glo på reklam i 20 minuter. Det måste vara ett nytt rekord. Nu har jag i alla fall lärt mig att det inte gör så mycket att komma försent till bion.

Film är bäst på bio - my arse!

Inga kommentarer: