tisdag 22 juli 2008

Wild, wild, wet

Södra Sverige attackerades av ett offantligt regnoväder söndagen den 20 juli. Ett perfekt regnoväder som lobbar för långfilm och ostbågar i tv-soffan. Men vad tror ni Fräcka Fröken ägnar sig åt en sådan söndag? Paddling!

Pacman och jag fick idén ibörjan av juli. Vi ville paddla. En rundfrågning bland släkt och vänner resulterade i att fyra kanoter lade ut på lördagens morgon. Jag och Pacman var de stora organisatörerna och vi hade fått med oss Pacmans syster Mimmi med sambon Hazzel, Brownie, Mumsmums, Geisha och Sumo.

Vi han precis stoppa i oss frukosten på söndagen innan regnovädret var över oss. Det var ingen liten skur som kom. I fyra timmar vräkte regnet ner. I mitt stilla sinne undrade jag över vad jag dragit med mina vänner på, men som tur var så var det endas kläderna som blev sura. Humört på de åtta deltagarna var på topp rakt igenom hela turen. Brownie drabbades av ett hysteriskt skrattanfall mitt ute på sjön då regnet vräkte ner som mest, men det förgyllde bara upplevelsen ytterligare något steg. Jag tror aldrig att jag uppskattat regnkläder så mycket som under denna paddeltur. Dock måste jag erkänna att jag inte kände mig helt trygg med att paddla över en sjö under pågående åskväder.

Som tur var så regnade det inte hela tiden. Vi hade en helt fantastisk paddeldag på lördagen och kvällen var hur mysig som helst med fiske, varmkorv och grillade bananer. Uppdatering med bilder kommer inom kort...

Inga kommentarer: