tisdag 8 juli 2008

Toilet paper

Jag sparar alla mina gamla veckotidningar: veckorevyn, cosmo, hennes, you name it. Jag har faktiskt en diger samling där det äldsta numret är från förra millenniet (veckorevyns nr 35 1999). Jag har dessutom inte stuvat undan dem på vinden eller i någon garderob utan jag har dem i badrummet.

Det finns klara nackdelar med att ha dem där. Tidningarna löper stor risk att bli blöta de gånger badrummet förvandlats till ett sjöslag. Dessutom har många en tendens att bli kvar där inne ett tag. Jag missade sånär tåget en dag då jag fastnade i en intervju med Ricky Martin, där han beklagar sig över att han är en sexsymbol. Då jag bodde i studentlägenhet uppehölls sig en av mina vänner så länge på dass att jag nästan blev orolig. Då hon efter en stund kom ut ur badrummet med en tidning fastklistrad framför näsan fick jag förklaringen.

Nu är det ju just det som även är fördelen med att ha tidningarna där. Det är ju så tråkigt att gå på toa! Jag blir så rastlös de gånger jag inser att jag kommer att bli kvar en stund och det inte finns något att läsa. Ibland finns det schampoflaskor att roa sig med, men det är inte alls lika tillfredställande som ett sladdrigt nummer av cosmopolitan från 2003.

Nu har ett nytt problem dykt upp. Min tidningslåda börjar bli full och jag kan ju inte slänga några av mina vänner! Något att fundera på under slöa dagar… kanske ska snickra ihop ett exklusivt tidningsställ?

Inga kommentarer: