fredag 27 juni 2008

Fabulous, fabulous!

Gårdagen spenderades shopandes på möbeljätten med fyra stora bokstäver + tillhörande butiker. Det är alltid lika kul att komma dit med pengar på fickan. Darling och jag gick längtansfullt genom diverse komponerade vardagsrum och förklarade för varandra hur vi skulle ha det den gången vi renoverar där hemma. De borde dela ut priser till dem som klarar sig igenom byggnaden utan att köpa en endaste pinal, för jag klarar det då inte! En liten brödkorg blev dagens fynd (eftersom jag och Pacman aldrig ägt någon brödkorg och det är SÅ jobbigt att lägga mackorna på en tallrik). Jag lyckades även hitta två sommardeckare, en gul topp och två schalar. Då jag travade mot bussen kände jag mig nästan som en Paris Hilton på shopinghumör, men jag tvivlar på att det står CUBUS och MQ på hennes påsar! Det var helt fabulous!

Kvällen tillbringade jag tillsammans med Vanilla, Blondie och Brownie över en gryta curryrisotto och flera glas vin. Vi har bestämt att varje månad ska bara vi brudar ses och äta något tillsammans. Det blir faktiskt helt annorlunda när det bara är tjejer. Vinet var en gåva från Vanillas jobb som vi tacksamt delade på.

Halvvägs in i efterrätten får jag en sms från en förbannad Geisha. Hon skulle ha dykt upp lite senare på kvällen, men tiden med hästen blev längre än beräknat. Då hon sedan skulle ta moppen hem i duggregnet, bestämde den sig för att inte starta. Jag kan se Geisha framför mig i duggregnet, fly förbannade över moppen som trilskas och, om något, ännu mer förbannad på Sumo som envisats med att trimma upp moppen till oigenkännlighet. Jag ringde hennes snabbt och försökte övertala henne att komma förbi Vanilla och trycka i sig resten av ananaspajen, sunkig och hästluktande som hon var. (Vi girlfriends står ut med varandra, oavsett doft och humör.) Hon avböjde!
”Jag ska duscha och äta glass,” muttrade hon.

Jag kan bara säga: STOR miss Geisha!
Förutom att Vanillas ananaspaj var alldeles fabulous, så kom vi osökt in på samtalsämnen som skulle få Carrie Bradshaw och hennes entourage att framstå som försynta nunnor. Jag tror att vi alla avslöjade ett uns för mycket av vad vi egentligen tänkt oss, men det var Vanilla som fick oss andra att utbrista i ett unisont ”men Vanilla!”, samtidigt som vi spetsade öronen för att samla på oss mer information i ämnet. Självklart kan jag inte berätta vad som avslöjades runt Vanillas köksbord, då samtalen som avhandlades är strikt konfidentiella, men jag måste säga att kvällen var helt fabulous!

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Fabulous"? Nu har du läst min blogg alldeles för mycket! ;o) Och jag kräver en inbjudan till nästa tjejgathering!

Fräcka Fröken sa...

Hmmm, kanske blivit lite inspirerad... ;-)

Nästa gång tjejmaffian sammanträder blir antagligen hos Brownie. Nya plejset med snetak och och utsikt över stan. Kanske Bono kan ta hand om Mumsmums dagen till ära?

Anonym sa...

Haha! Får börja föra bok över vem som är vem här. Men denna gång var snedtaket en god hint.