onsdag 18 juni 2008

"För vi är bäst, nu är det fotbollsfest!"

I kväll spelar Sverige den sista gruppspelsmatchen i fotbolls EM och jag har en hel del att göra inför matchen. Jag ska boka bord på någon restaurang så vi kan samlas allesammans och äta innan. Jag ska måla mina naglar a la fransk manikyr. (Det hade jag då vi spelade mot Grekland men inte mot Spanien, så mönstret är ju glasklart!) Jag funderar på om jag ska få ett ryck och piffa upp lägenheten till oigenkännlighet. Den är väldigt sunkig nu! Jag bör göra klart sånghäftet till midsommar, annars får jag panika ihop det i morgon förmiddag. Jag ska börja packa inför midsommarhelgen. Jag ska kontrollera inköpslistor för midsommarmat och midsommaraktiviteter. Märk väl att jag inte tagit med i planerna att söka jobb, vilket borde vara prioritet ett, men det skjuter jag hemskt gärna upp till efter midsommar.


För att återgå till fotbollen. Jag har lite knäppa idéer då det gäller Svenska landslagets fotbollsmatcher. Jag har nämligen fått för mig att jag kan påverka Sveriges resultat. Ett exempel är det här med naglarna som jag måste fixa idag. En annan sak är min sverigetröja. För två år sedan fick jag den officiella replikan av Pacman i födelsedagspresent då vi skulle ner på VM i Tyskland. Jag hade den varje Sverigematch under VM. Jag vet inte riktigt om ni minns hur det gick, men Sverige klarade sig precis igenom gruppspelet och fick stordäng av Tyskland i åttondelsfinalen. Hösten efter VM spelade Svergie en kvalmatch till EM (kommer ej ihåg vilka de mötte) och jag tog på mig min Sverigetröja igen. Sverige förlorade! Jag har nu dragit slutsatsen att min tröja för otur med sig. Egentligen är det hela ganska så fånigt, jag inser det, men jag vågar inte ha på mig min fina Sverigetröja, ifall det skulle hänga på den!

Inga kommentarer: