torsdag 12 juni 2008

Nagellacksattack

Jag har aldrig, på riktigt, varit bekymrad över mitt utseende. Inte det att jag ser så naturligt vacker ut för jämnan, tro mig jag kan se ut som ett exploderat kärnkraftverk från forna Sovjetunionen. Det jag menar är att jag aldrig lagt ner mycket pengar på smink, märkeskläder och hippa frisyrer. Lyckligast är jag nog när jag får gå runt barfota i ett par slitna jeans och ett linne.


Problemet är att jag de senare åren börjar få allt trängre i badrumskåpet. Jag vet inte riktigt var alla grejer kommer ifrån. Det började helt oskyldigt med en gratisflaska brun-utan-sol från något glammigt magazin. Fortsätter med en ansiktskräm för ett narigt vinteransikte. Nu ikväll räknade jag antalet nagellack och kom upp i antalet elva stycken. Vem har elva nagellacksflaskor? Vem är nagelmonstret som flyttat in i min lägenhet?

Inga kommentarer: