måndag 30 juni 2008

Livet i korthet, som det borde vara

Istället för att spendera dagarna framför datorn och fundera över vilken glass jag ska köpa har jag de senaste dagarna arbetat hårt, fysiskt! Det känns riktigt bra. Lite trött i armar och ben, men lycklig.

Hela lördagen bar jag kartonger och möbler då Mumsmums och Brownie flyttade sitt bohag till en "ny" stad. Det är inte så att vi var ivriga att bli av med våra grannar, men vad gör man inte när ens vänner ber om hjälp. Dessutom fick vi ju en första glutt på nya plejcet! Snygg, ljus och fräsch vindsvåning med snetak och mysiga alkover. Förväntar mig en hejdudrande inflyttningsfest inom en snar framtid.

Efter allt detta konkande blev vi upplockade av Pacmans päron, Morris och Farsis. Ut på landet bar det! Det är alltid lika skönt att komma ut hit. Avkopplande på något sätt. Vi blir alltid bortskämda med god mat, bastu, fisketurer och bad om vädret tillåter. Denna gång har jag dock gjort mig förtjänt av att bli bortskämd, då jag spikat och målat fasad stora delar av dagen. Känns tillfredställande. Ska fortsätta i morgon.

Satt för en stund sedan ute på trappen och njöt av sommarkvällen och Jason Mraz senaste platta. Det är livet. Sommarkvällar, bra musik och bastubad. Behöver man något mer?

1 kommentar:

Anonym sa...

Skulle vara en kall cola eller öl då..eller kranvatten. Synd att jag inte var där! Skulle behöva lägga mig i gräset en dag och vakna till känner jag! (Varför kallar du Pacman för Pacman?)