onsdag 18 juni 2008

Nästa blogg >>

Ibland trycker jag på knappen "Nästa blogg>>" längst upp här på sidan. Då kommer man till en slumpmässigt nyuppdaterad blogg. Ofta hamnar man på någon asiatisk eller spansk sida där man inte förstår ett ord, men det finns en hel del förståliga bloggar där ute...

I vanliga fall brukar jag hamna på ganska tråkiga sidor där jag oftast inte kan utläsa vad bloggen handlar om, men idag hittade jag lite kul grejer. En amerikansk-svensk tvåbarnsmamma som lagt upp bilder på sina bröst, en blogg insnöad på amerikanska TV serier som visade bilder på en extremt smal Sarah Michelle Gellar och en bäbisblog.

Bäbisbloggar är fascinerande. De bäbisbloggar som jag snubblat över drivs av amerikanska, smått hysteriska hemmafruar som lägger upp tonvis med nästan likadana bilder på barnet i fråga. De visar barnet i famn på släktingar och vänner. Barnet uppbackat av diverse kuddar och dynor så att hon/han "sitter" upp. Barnet i alla möjliga nyinköpta kreationer. Varje ny dag i barnets liv ska läggas upp på bloggen och har det inte hänt någon värt att dokumentera så kan man alltid visa barnets rum, barnets leksaker, barnet säng, barnets sittplats vid matbordet barnets vagn och barnets nyss startade collegekonto. Visst, jag förstår också att en ny människa förgyller hela ens tillvaro och att bloggen är riktad mot vänner och bekanta så att de kan följa barnets utveckling, men någonstans måste det dras en linje...

Om jag var en en-och-en-halv-månaders bäbis så skulle inte jag vilja bli i förd en obskyr hatt, uppbullad av en massa dynor och sedan utlaggd på internet för att gammalt folk ska tycka att jag är söt! Men alla är ju olika...

Inga kommentarer: