tisdag 5 augusti 2008

And we have a NEW WINNER!

I fredags då jag kom hem, helt utsliten efter mig första arbetsvecka, föll ögonen på ett litet vitt kuvert som låg på hallmattan. Inbjudan till ett bröllop? var den första tanken som slog mig. Nej, pappret var av för simpel kvalité Någon gammal brevvän som hör av sig? Nej, någon sån har jag inte. Jag tog upp brevet och läste avsändaren: www.moviespot.se

Tro det eller ej, men jag hade faktiskt lyckats vinna två fribiljetter till Batman: the Dark Knight genom att fylla i ett frågeformulär på Internet. Ni vet en sådan där man fyller i för att man inte har något annat för sig, men man vet att man inte kommer att vinna eftersom det finns 1000 andra människor som gör samma sak.

Sagt och gjort, Pacman och jag bestämde oss för att fira vår hundramånadersdag genom att gå på bio. (Nej nu ljög jag lite, det var mer en slump att vi råkade fira hundra månader igår, vi hade nog gått på bio även om vi firat 98 månader och tre dagar.) Då regnet vräkte ner hade vi rotat fram våra regnjackor (Det var inte så svårt att hitta dem. Vi hade dem när vi var ute och paddlade. Det regnade då också vill jag minnas.) men Pacman förbjöd mig att gå på bio i gummistövlar, så de lämnade jag hemma.

Väl framme insåg vi att vi inte var de enda som beslutat oss för att gå på bio denna kväll. Foajén var full av folk och biljettkassorna hade ännu inte öppnat. Det kändes som om varenda barnfamilj i stan bestämt sig för att gå på bio denna kväll. Även efter att vi hämtat ut biljetterna ringlade köerna långa. SF fick nog en hel del klirr i kassan denna måndagskväll.

Prick klockan 18:00 började... reklamfilmerna! Jag fick se samma reklamfilmer och samma trailers som jag och mamma såg inför MammaMia. Det hela kändes nästan lite pinsamt, speciellt tandkrämsreklamen. Jag kommer aldrig köpa den tandkräm som de gjorde reklam för under dessa plågsamma minutrar, av princip! Filmen kom igång 18:18 vilket resulterade i en nytt rekord i bioreklamsvärlden.

Så vad vill jag ha sagt med denna anekdot? Inte mycket egentligen. Bara det att jag lyckades vinna 2 fribiljetter på Internet, Pacman och jag har varit ihop i hundra månader, alla tycks vilja gå på bio då det regnar och att Filmstaden är ett hemskt ställe där man tvingas betala för att se på reklam!

Inga kommentarer: