tisdag 19 augusti 2008

Väskångest

Jag har ett problem. Alla mina väskor är så fula! Varje gång jag ska ner på stan, på krogen eller till och med på bio så ojar jag mig över varför jag inte har någon snygga väska att stoppa ner mitt nödvändigaste i. Ibland slutar det med att jag stoppar ner sakerna i fickorna, bara för att det är så mycket enklare!

Jag har en tendens att falla för stora väskor. En av förklaringarna skulle kunna vara att jag vill kunna mosa ner en pärm eller kollegieblock i den och då smalnar utbudet på snygga väskor av ganska så fort. En annan anledning skulle kunna var min plånbok...

Det tråkiga med stora väskor är att de snabbt förvandlas till sunkiga påsar. Den styrsel och glans väskan en gång hade i affären är snabbt ett minne blott.

Stora väskor i alla ära, men ska man ut på krogen så behöver man knappast en 50 literstrunk! Då jag genomsökte min väskförråd upptäckte jag att de små väskor jag har uteslutande är gratis grejer från Yves Roche. Den ena är dessutom i brun manchester! Jag hatar manchester! (Tragiska minnen från barndomen, vi tar det en annan gång.) Så nu behöver jag hjälp! Någon som kan tipsa om var man kan hitta snygga väskor under 500-lappen? Jag har en snäv budget!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vill du nätshoppa rekommenderar jag nuknuk.se och asos.com. Det finns också hur mycket som helst att hitta på Tradera och ebay. Annars har Åhléns en hel del både snygga och prisvärda väskor. Manchesterväskorna går ju bort. ;o) Good luck!

Anonym sa...

Ett tips är att spana i secondhand-butikerna. Köpte precis en riktigt snygg sliten skinnväska för 270 kr. Secondhand passar rätt bra för väskmodet just nu också.