lördag 30 augusti 2008

Vi gjorde det!

Efter att ha tagit sovmorgon knöt jag och Pacman åt flitighetsklutarna rejält. Pacman rev ur hela sin garderob och sorterade bor ungefär två tredjedelarna av vad som fanns där. Själv gav jag mig på klädkammaren!

Klädkammaren har under den period vi bott här förvandlats till någonting som påminner om en blandning mellan förråd och soptipp. Det senaste året har jag nojat mig över att man inte kan gå in i klädkammaren överhuvudtaget. Jag har skrivit om det tidigare.

Men jag måste säga att resultat blev strålande! Nu kan man gå in i klädkammaren, man ser golvet och man hittar snabbt det man vill ha! Jag har aldrig varit med om något liknande. Om jag vore klädfascist skulle jag göra om det lilla rummet till en Walk-In-Closet!

Så vad hände med all skit som vi röjde bort då? Jo, i vardagsrummet står nu sju pappkassar med diverse kläder, skor och köksmateriel som ska skänkas bort till Myrorna. Alla de tomma kartonger som bosatt sig i klädkammaren är snart på väg till tippen tillsammans med diverse trasiga saker som vi tidigare inte orkat göra oss av med. Imorgon då vi tömt lägenheten på skräp ska vi putsa upp den så att den blir skinande ren. Vi kommer snart att ha den renaste lägenheten i stan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Förråd/soptipp är väl ingenting, min garderob ser ut som en äkta jävla knarkarkvart.