onsdag 13 augusti 2008

Mitt jobb!

Då jag var på anställningsintervju fick jag för mig att det var fullrulle som gällde på stället. Jag har nu insett att mitt jobb innebär motsattsen, i alla fall innan skörden kommit igång. Jag ska undersöka kvalitén på spannmålen som bönderna kommer in med, d.v.s. proteinhalt, vattenmängd, mögelsporer, hur bakbart mjölet är o.s.v. Allt medans chauffören står utanför och väntar. Jag måste nämligen godkänna lasset innan han kan dumpa det.

Vädret har ju dock inte varit det bästa för södra
Sveriges bönder ur skörde- synpunkt, så därför har jag väldigt lite att göra. De aktiverar oss i och för sig med diverse städuppdrag, men då krävs det utrustning!

De sätter oss bland annat på att damma av rullbanden över silosarna där spannmålen lagras. Här upp kan man hitta allt möjligt najs, döda fåglar, damm och mögligt spannmål. Allt ska dammsugas upp! Lancia råkade förresten ut för värsta äckelupplevelsen här uppe!









Och det är sjukt högt över marken!





Det här är utsikten möts man av då man smiter ut från snuskhålet!

By the way så tror jag att jag passerat Mumsmums i bonderejset. Även om han är uppvuxen sjukt långt ute på landet så slår det här det mesta i bondeväg, och jag tror inte Mumsmums lider nämnvärt över att ha blivit nedpetad från första platsen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är så sjukt het i den där masken! *rrr*