måndag 25 augusti 2008

Det blir ett enkelt ja

Av någon anledning började jag och Pacman prata vigsellöften. Jag Fräcka Fröken tager dig Pacman att älska i nöd och lust... o.s.v. Vi funderade på över vad som sas där framme vid altaret och jag drog mig till minnes en artikel i ett av mina "toilet papers" som behandlade ämnet bröllop. Mycket riktigt: Brad Pitt hade lovat Jennifer Aniston att han skulle finna en bra temperatur på termostaten så att hon skulle slippa frysa där hemma. Hon å andra sidan lovade att göra Banana split till Brad.

Vi gick in på bröllopstorget för att se vad som sades där. Jag kan tycka att det är ganska gulligt om brudparet har skrivit sina egna bröllopslöften, men det tyckte inte Pacman!
"Va faan, det där var det töntigast jag sett!" Pacman fick nästan ett utbrott. "Hej, jag saknar allt vad poetisk ådra heter men jag försöker mig på lite vardagspoesi, fast jag använder mig visst bara av klichéer!" Jag skrattade i fem minuter. "Förresten så skulle du inte kunna skriva något liknande, för du skulle börja böla vid altaret," sa han då. Då tystnade jag, för det är sant.

Kontentan av det hela är att jag har insett att några personliga löften lär det inte bli den dagen vi står vid altaret. Det kanske är lika bra, för en bölande brud är ingen höjdare.

Inga kommentarer: