torsdag 22 maj 2008

Nationalist? Javisst!

Fanzy, Vanilla och Geisha har nyligen gått hem efter den andra semifinalen i ESC. Det blev bara en aning jättenervöst då vi insåg att startfältet var betydligt bättre än i tisdags. Jag tycker fortfarande inte att Hero är speciellt bra, men vilken katastrof det skulle ha blivit om Sverige inte gått vidare till final! Lyckligtvis trillade det in en del röster till Sverige och finalplatsen säkrades. Jag inser att jag är en sann nationalist i ESC-sammanhang.

Har nu suttit och uppdaterat aftonbladets schlagerblogg eftersom jag inte hittar någon direktsändning av presskonferensen som hålls direkt efter programmet. Jag vill ju veta vilket startnummer Sverige får. Jag inser att jag inte är ensam om att göra detta då följande rad dycker upp titt som tätt...

"Could not connect: Too many connections"

Slutet gott allting gott, Sverige fick startnummer 15, samma som i Jerusalem då vi vann senast. Då hejade jag på Island. Kanske att jag gör det i år också... Nationalist? Tja... kanske...

Inga kommentarer: