söndag 25 maj 2008

Snipp Snapp...

Kanske att man skulle kalla gårdagens final för ett nederlag, men jag vet inte om jag skulle vilja gå så långt... Under den sista snabbgenomgången kunde jag räkna till nio låtar som jag tyckte var bättre än Sveriges bidrag, och jag är ändå partisk. Dock var den ingen favorit som tog hem rasket.

Pacman hade en klar favorit i Greklands bidrag. "De går om oss," utbrast han när det började trilla in 12or till Ryssland. Han var ju inte helt ute och cyklade i alla fall, eftersom Grekland kom trea.

All heder åt Pacman, men Fanzy plockade ut Ryssland som sin favorit redan i semifinalen. Måste säga att jag är lite imponerad, eftersom hon är den minst schlagerbitna bruden i vårat kompisgäng. Fast det kan förstås bero på det TILLSTÅND som Fanzy befinner sig i. Går man i väntans tider sägs det ju att en hel del hormoner brakar loss i kroppen. Eller så är hon under påverkan av sin "hyresgäst". Jag undrar vad Fritz skulle säga om det blev en schlagerbäbis...

Vanillas favorit var annars Greklands dansare. "Det är mycket snyggare med tre manliga dansare än en sådan där Måns Zellmerlöw-trekant!"

Annars var Blondies kommentar guld värd då hon fick syn på en av de Estniska sångarna. "Åh nej, Snusk Mario!"

Så var denna schlagersaga slut för i år. Men jag klara mig, för även om schlagern inte återkommer förens i februari 2009, så finns det andra evenemang att vara begeistrad över. Bara 13 dagar kvar...

Inga kommentarer: